Bez względu na to, jaki rodzaj treningu zamierzamy wykonać – aerobowy, siłowy czy interwałowy – zawsze należy pamiętać o tym, by prawidłowo skonstruować trening. Powinien on składać się z rozgrzewki, treningu właściwego oraz rozciągania.

Rozgrzewka jest bardzo często pomijana i jest to ogromny błąd. Jej wykonanie gwarantuje bowiem, że nasze mięśnie i stawy zostaną przygotowane do pracy, jaką będą musiały wykonać podczas treningu właściwego. Dobrze przygotowana rozgrzewka:

  • podnosi temperaturę ciała
  • zwiększa przepływ krwi
  • dostarcza do mięśni tlen
  • przyspiesza przemiany metaboliczne
  • zwiększa ilość płynu stawowego i w ten sposób zmniejsza lepkość w torebkach stawowych,
  • zapobiega gromadzeniu kwasu mlekowego oraz przedwczesnemu wyczerpaniu organizmu.

Rozgrzewka przed bieganiem

Rozgrzewkę podzielić można na dwie zasadnicze części. Pierwszą z nich jest rozciąganie (w przypadku rozgrzewki mamy do czynienia z rozciąganiem dynamicznym, zaś po treningu – ze statycznym), które ma za zadanie rozgrzać nasze stawy. Najłatwiej zacząć od górnych części ciała, kierując się w dół, dzięki czemu mamy pewność, że nie pominiemy w rozgrzewce żadnej części ciała. W treningu siłowym dodatkowy nacisk kładziemy na rozgrzanie stawów tych partii, które zamierzamy trenować, choć nie należy rozgrzewać tylko ich – bardo często bowiem, zwłaszcza w treningu na wolnych ciężarach, pracuje całe ciało. Podobnie jest w treningu aerobowym czy interwałowym. Read More »

Elektryczne bieżnie treningowe umozliwiają użytkownikom korzystanie z wielu ciekawych programów treningowych. Jednak niezależnie od tego, czy bieżnia posiada wbudowany program czy nie, możemy tak zaprojektować trening na bieżni, by osiągnąć z niej okreslone korzyści.

Trening w określonej strefie tętna.
O treningach sterowanych tętnem pisaliśmy już tu. Ich celem może być bieg rekreacyjny, spalanie tkanki tłuszczowej, wzrost kndycji i wytrzymałości lub wzrost beztlenowej wydolności organizmu. By przeprowadzić taki trening wystarczy nam prostu pulsometr i znajomość swojego tętna maksymalnego. Biegnąc z określoną prędkością/na danym poziomie nachylenia, jesteśmy w stanie przeprowadzić taki trening nawet na najprostszych urządzeniach, w których nachyleniem steruje się ręcznie.
Przykład: Rozgrzej organizm szybkim marszem, po czym spróbuj biec utrzymując tętno w pożądanej granicy przez 30 minut. Następnie znów przejdź do marszu by schłodzić organizm. Wykonaj ćwiczenia rozciągające.

Trening na bieżni

HIIT- czyli silne uderzenie w tłuszcz.
High Intensity Interval Training pozwala na mocne udrzenie w tkankę tłuszczową. Jest to trening metaboliczny, pozwalający na przyspieszenie tempa metabolizmu nawet na 48 godzin! Oznacza to, że nawet po skończonym treningu organizm wciąż jeszcze spala sporą ilość kalorii. Read More »

Zimą większość biegaczy przenosi się z terenu na bieżnie w fitness klubach, lub zakupują swoją własną maszynę, by móc trenować w domowym zaciszu.
Pozosaje jednak grono osób, które pozostają wierne bieganiu na świeżym powietrzu, a niesprzyjające temperatury i warunki atmosferyczne nie stanowią dla nich problemu.
Oto kilka wskazówek, jak przygotować się do outdoorowego biegania w sezonie zimowym.

  • Zaopatrz się we właściwe obuwie. Buty do biegania zimą powinny mieć nieco grubszą, sztywniejszą podeszwę niż te do biegania latem, powinny mieć również mocniejszą tkaninę wierzchnią. Warto również zwrócić uwagę na przyczepność, ponieważ często możemy mieć do czynienia ze śliską nawierzchnią, na której trudniej o równowagę.

bieganie zimaŹródło

  • Podczas biegu stopa jest cały czas w ruchu, nie ma zatem potrzeby zakładania nadmiernej ilości skarpet. Dwie pary cienszych lub jedne grubsze skarpety w zupełności wystarczą (ważne jednak, by były dłuższe niż zwykle). Można również zaopatrzyć się w specjalne skarpety w sklepie dla biegaczy, dla biegów dłuższych i bardziej wymagających zalecane są skarpety kompresyjne.
  • Ubierając się do biegania zimą należy stosować prostą zasadę: ubrać się tak, by nie zmarznąć, ale też by się nie przegrzać (ta druga sytuacja nakładnia nas do ściągania warstw mokrej odzieży podczas biegu, co z kolei może doprowadzić do przeziębienia). Dobra opcją jesty bielizna termoaktywna, zapewniająca utrzymanie właściwej temperatury ciała. Na wypadek deszczu lub obfitergo śniegu warto mieć również kurtkę przeciwdeszczową. Nie należy zakładać odzieży bawełnianej – przepocona staje się mokra, nie schnie i szybko może zrobić nam się zimno, to także prosta droga do przeziębienia.

Read More »

 Omega 309 marki Horizon Fitness to bardzo stylowo wyglądająca bieżnia, która zdecydowanie spełnia wszystkie pokładane w niej nadzieje. Zmienna amortyzacja daje nam poczucie bardzo komfortowego biegu, bardziej niż w przypadku innych bieżni z tego samego przedziału cenowego.

Powierzchnia blatu biegowego jest nieco mała w porównaniu z innymi modelami, ale za to bieżnia jest składana, dzięki czemu może być używana w większości mieszkań, jednak warto najpierw zmierzyć przeznaczoną na maszynę przestrzeń. Długie uchwyty sprawiają, że blat biezni wydaje się nieco dłuższy, co nie stanowi wielkiego problemu.

Horizon Fitness Omega 3

Mieliśmy pewne obawy, że silnik o mocy 1,75KM okaże się nieco za słaby, jednak wszystkie one zniknęły gdy tylko włączyliśmy bieżnię i weszliśmy na blat biegowy. Cyfrowy silnik to jedna z mocnym stron Horizona – z czego on dosknale zdaje sobie sprawę, udzielając na tą część dożywnotniej gwarancji – można mieć zatem pewność, że silnik jest wyoksiej jakości. Read More »

Bieżnia Horizon Fitness Ti22 wygląda na stabilną i mocną maszynę, ale czy należy wierzyć temu pierwszemu wrażeniu?
Jej cena sprawia, że bieżnia ta staje się konkurencyjna w stosunku do kosztujących nieco więcej, ale będących mocnymi pozycjami na rynku Norditrackiem C2000 oraz Proform585 z wbudowanym telewizorem. Może z nimi konkurować wyglądem, ale brakuje mu wbudowanego oprogramowania iFit, które jest standardem zarówno w Proformie jak i Norditracku. Ifit to innowacyjny software robiący furorę w branży fitness, który dosłownie prowadzi głosowo użytkownika przez różne możliwości treningowe. Motywacja to bardzo wazny czynnik, pomagający w osiągnięciu wyznaczonego celu i jesteśmy zdania, że iFit może jej dostarczyć bardzo wiele sprawiając, że wraca się wciąż po więcej.
Ti22 wygrywa jednak systemem amortyzacyjnym, Variable Cushioning System, który pozwala na zmianę sprężystości i naprężenia blatu biezni w zależności od naszych preferencji. Jest to bardzo sprytna rzecz i raczej rzadko spotykana w tym przedziale cenowym.

Horizon Fitness Ti22 bieznia

Bieżnia ma też 6 predefiniowanych programów treningowych, w tym jeden opierający się na kontroli tętna – wygląda to nieco blado w porównaniu do innych modeli, ale znów – jest tu znakomity system amortyzacyny. Ponadto seria Ti bieżni Horizona używa kosmicznie brzmiących nano technologii, co w praktyce oznacza specjalną powłokę zrobioną z tlenku cynku, która ma zdolność do „samoczyszczenia” (!) – automatycznie zabijając bakterie, które użytkownik może podczas treningu wypocić na blat. Read More »

BH Fitness to uznany na świecie producent sprzętu sportowego. Swoją produkcję zaczynała od rowerów tradycyjnych, natomiast w chwili obecnej jej asortymen zawiera w sobie bieżnie, rowery treningowe, trenażery wioślarskie, orbitreki, platformy wibracyjne oraz siłownie i atlasy treningowe. Sprzęt produkowany jest zarówno dla użytkowników indywidualnych jak i do użycia komercyjnego.
Bieżnię BH Fitness Magna Pro wykorzystać można zarówno w domowym zaciszu, jak i w klubach fitness. Jej cechą charakterystyczną jest silnik prądu zmiennego (rzadko spotykany w biezniach), którego moc szczytowa to 3,5KM.
O dziwo, nawet tak niewielka moc silnika pozwala na bieg z prędkością aż do 20km/h (czyli bardzo szybkim sprintem), czyli Magna Pro jest odpowiednim urządzeniem zarówno dla osób początkujących, jak i mocno zaawansowanych. Bieżnia odrożnia się również większym niż w większości bieżni (zwłaszcza domowych) zakresem ustawiania kąta nachylenia blatu biezni. Zazwyczaj jest to przedział 0-12%, tu z kolei mamy skalę aż do 15%.

Magna ProŹródło

Read More »

Bieżnie typu light commercial to urządzenia pracujące fitness klubach dla Pań, w małych hotelach, gabinetach  rehabilitacyjnych, przychodniach i ich ogólnym założeniem jest praca do 4h dziennie. Są zatem bardziej wytrzymałe, niż tradycyjne bieżnie domowego użytku, jednak nie są tak wytrzymałe jak urządzenia w tradycyjnych, dużych klubach fitness, pracujące nawet kilkanaście godzin dziennie.

Bieżnia Horizon Elite T4000-bieg

Przykładem tego typu bieżni jest właśnie model Elite T 4000 marki Horizon Fitness. Jest to bieżnia elektryczna, jej napęd stanowi silnik o mocy 2,5KM. Tak mocny silnik pozwala użytkownikowi rozwinąć prędkość nawet do 20km/h (podczas gdy przeciętna prędkość bieżni domowych to ok. 15km/h). Wznios blatu bieżni waha się od 0 do 14%, co daje możliwość przeprowadzenia naprawdę ciężkiego  intensywnego treningu biegowego, jest to zatem bieżnia spełniająca wymagania nawet najbardziej zaawansowanych biegaczy.

Bieżnia Horizon Elite T4000-pas Read More »

Tekst jest tłumaczeniem przeglądu zamieszczonym na stronie [http://www.treadmillreviews.net/horizon-fitness-treadmill-reviews/]. Należy jednak wziąć pod uwagę, iż jest to strona amerykańska i część informacji (takich jak dostępne modele, gwarancja czy półka cenowa) może różnić się od tych, opisujących warunki na polskim rynku Horizona.

Bieżnie Horizon Fitness należą do jednych z kilku marek produkowanych przez Johnson Health Technology, lidera w produkcji sprzętu fitness Ameryce Północnej i będącego piątym co do wielkości na świecie. Johnson ma już 30 lat i produkuje kilka wysokiej klasy bieżni marek takich jak Matrix, ale Horizon to jedna z jego wiodących linii w niższych półkach cenowych. Bardziej zaawansowane modele Horizona oferują naprawdę dobrą jakość.

Horizon Fitness T101

 

Źródło

W obszernym katalogu produktów Horizon Fitness posiada wiele opcji dla tych, którzy chcą kupić bieżnię lub dowolnego rodzaju sprzęt do ćwiczeń. Marka ma w ofercie oprócz bieżni również taki sprzęt jak rowery i trenażery eliptyczne. Opisują swoje produkty jako wygodny i rozrywkowy sposób ćwiczeń. W swoich trenażerach eliptycznych podkreślają ich specjalny sposób zaprojektowania, który minimalizuje negatywny wpływ na organizm użytkownika. Read More »

W poszukiwaniu ciekawych informacji na temat biegania i bieżni warto wiedzieć, które strony odwiedzić, by uzyskać ciekawe i sprawdzone informacje. Przygotowaliśmy dla Was przegląd stron, blogów i facebookowych fanpejdży, które naszym zdaniem zasługują na uwagę i są godne polecenia. Pierwsze trzy strony przedstawimy dość dokładnie, inne jedynie polecimy – co wiąże się z faktem, iż portale te są strukturalnie dość do siebie podobne i większość z nich zbudowana jest w oparciu o podobną mapę strony.

Mateusz Jasiński – Bieganie stylem życia (Facebook ) oraz strona Trenerbiegania.pl

Jeden z najlepszych biegowych fp. Chyba każdy, kto biegał, biega lub zamierza zacząć biegać o Mateuszu Jasińskim słyszał. Na facebook’u czytamy:

„W 2011 roku podjęcie decyzji o założeniu serwisu o bieganiu, diametralnie zmieniło jego życie. Bieganie stało się dla niego nie tylko pasją, a przede wszystkim misją. Od tamtego czasu Mateusz za cel stawia sobie promocję biegania w Polsce oraz pokazywanie ludziom, że bieganie to nie tylko pokonywanie kolejnych kilometrów. To głównie styl życia, który zmienia człowieka na lepsze.”

Bieganie Stylem życia

Na fanpejdżu znajdziemy mnóstwo informacji, ciekawostek i motywacji, podobnie zresztą na stronie, podzielonej na kilka zasadniczych sekcji:

  • Trening – w którym znajdziecie dużo informacji odnośnie tego jak biegać. Wbrew pozorom, nie wystarczy powiedzieć „biegnij”, pytań o bieganiu jest całe mnóstwo. Przykładowymi zagadnieniami poruszanymi w tej sekcji jest np. bieganie na czczo, ćwiczenia siłowe dla biegaczy, ćwiczenia oddechowe oraz techniki poprawiające szybkość, gibkość i ogólną sprawność.
  • Głowa –motywacja, emocje i zdrowe podejście. To także miejsce, gdzie poruszane są tematy zdrowia, lęków i innych biegaczy – jednym słowem wszystkiego, co nie jest związane z techniczną stroną biegania.
  • Jedzenie – jak wiadomo, dieta ma na biegaczy wpływ ogromny. Co, kiedy, jak, w jakich ilościach i jakim celu.
  • Sprzęt – czyli głównie testy butów, porady odnośnie ubrań czy pulsometrów.
  • Technologie – czyli gadżety biegacza. My też o nich pisaliśmy J
  • Bloggerzy – sylwetki osób, które współpracują z Mateuszem. Wśród nich Jakub Mauricz, Piotr Adamczyk, Adrian Błocki, firma New Balance oraz obozybiegowe.pl
  • Premium – Porady treningowe, zniżki na sprzęt biegowy, ekskluzywne treści, i inne, póki co, jeszcze niedostępne. Read More »

Bieżnia Horizon Fitness T203 była jedną z bardziej zaawansowanych bieżni tej marki wypuszczoną na rynek w 2011 roku (i zdecydowanie najlepiej się sprzedającą). Do najwyżej cenionych  funkcji wlicza się sterowane silnikiem nachylenie do 12%, kompatybilne z iPodem głośniki z systemem Surround, 14 predefiniowanych programów treningowych oraz silnik o mocy 2,5KM.

Horizon_Fitness_T203

Model ten jest nieco droższy od swojego poprzednika, Horizon Fitness T202. Są one dosyć podobne, jednak T203 cechuje się większymi rozmiarami i dłuższą gwarancją. Read More »

1 2 3 4 5 11