Pisaliśmy Wam już o tym, czym należy kierować się, wybierając do domu bieżnię . Warto jednak wiedzieć również, czym się kierować, wybierając między różnymi rodzajami urządzeń do treningów aerobowych bądź siłowych.

Cel treningowy

Chodzi tu zarówno o cele ogólne, jak i dopasowane indywidualnie do naszych sportowych pasji i planów startowych.

  • Cel: rehabilitacja. W takim wypadku najlepiej sprawdzają się małe, proste rowerki oraz rowery poziome (dla osób z problemami z dolnym odcinkiem kręgosłupa), proste bieżnie, piłki gimnastyczne oraz specjalne ławki, takie jak Apollo marki Kettler. Swoją rolę odegrają tu również różne przyrządy do treningu funkcjonalnego, takie jak dyski powietrzne czy bosu.
  • Cel: spalenie tkanki tłuszczowej. Ogólnie rzecz biorąc, sprawdzą się tu wszelkiego rodzaju maszyny cardio, zarówno bieżnie, jak orbitreki, rowery, steppery i wioślarze. Jeśli preferujecie formy interwałowe, warto mieć z domu obciążenia i np. piłkę lekarską.
  • Cel: poprawa wydolności i wytrzymałości. Dobra kondycja to również cel wielu z Was. Podobnie jak wyżej, sprawdzą się tu maszyny cardio, ponieważ to głównie one spełniają swoją rolę w treningu wytrzymałościowym.
  • Cel: budowanie i kształtowanie mięśni. Zdecydowanie powinniście postawić wówczas na atlasy, siłownie wielofunkcyjne, ławki oraz wolne ciężary, takie jak sztangi czy hantle.
  • Cel: przygotowanie do zawodów. Tu oczywiście należy wziąć pod uwagę ich rodzaj. Biegacze wybiorą z pewnością bieżnię, amatorzy wioślarstwa – wioślarza treningowego, miłośnicy kolarstwa – rower spinningowy zaś triatlonowcy – rowery spinningowe i bieżnie. W takim wypadku warto również pamiętać, że najlepiej sprawdzą się wyższe modele o dużej liczbie dostępnych funkcji i większej wytrzymałości. Przykładowo, profesjonalnemu wioślarzowi na pewno bardziej przyda się Concept2 Model E bądź Dynamic, niż Kettler Coach M.

Pas telemetryczny

Źródło

Miejsce

To kolejny dość istotny argument. Powierzchnia zajmowana przez poszczególne modele urządzeń jak i same produkty, jest bardzo różna. Read More »

Postanawiasz zadbać o swoje ciało, kondycję i zdrowie. Nie lubisz biegać w deszczu czy mrozie, decydujesz się więc na zakup swojej pierwszej, domowej bieżni. O tym, jaką bieżnię kupić do domu, przeczytasz między innymi TUTAJ.

jak_zaczac_biegac

Oto kilka rad, jak zacząć treningi na bieżni.

  • Ustal sobie dni, w których będziesz biegać. Jeśli dopiero zaczynasz, nie musisz biegać codziennie. Ważne jednak, by być systematycznym i przestrzegać założonej rozpiski.
  • Jeśli jesteś początkującym biegaczem, bieg (a właściwie trucht) przeplataj z marszem. Nie tylko pozwoli to organizmowi nabrać wprawy w bieganiu, ale także będzie świetnym interwałem spalającym tłuszcz.
  • Nie biegaj od razu maratonów! Przyzwyczajaj organizm stopniowo do coraz większych dystansów. Jeśli od razu narzucisz sobie zbyt wysoki rygor, to może to zaowocować kontuzjami, przetrenowaniem i szybkim spadkiem motywacji do ćwiczeń.

Read More »

Ta przeznaczona do domowego użytku elektryczna bieżnia marki Horizon Fitness jest urządzeniem zasilanym elektrycznie, z silnikiem o mocy 1,75KM. Pozwala on użytkownikowi na rozwinięcie prędkości nawet do 16km/h – co powala na trenowanie biegów sprinterskich i interwałowych, czyniąc model Adventure 1 Plus wyborem odpowiednim zarówno dla osób zaawansowanych jak i dla początkujących. Poziom trudności ćwiczeń może być również modyfikowany poprzez regulację wzniosu od 0 do 10% (z przeskokiem co 0,5%). Wzniosem steruje się elektrycznie, z poziomu konsoli bieżni, co jest dużo wygodniejsze, niż manualna regulacja pokrętłem. Im większy jest wznios, tym intensywniejszy jest trening i większa liczba spalonych kalorii.

Horizon Fitness Adventure 1Plus

 

Wymiary urządzenia to 177 x 85 x 134 cm (przy czym pas biegowy to 140 x 46 cm i zapewnia wygodny bieg; grubość pasa 1,6 mm to z kolei gwarancja doskonałej amortyzacji). Bieżnię można łatwo złożyć (posiada hydrauliczne wspomaganie składania i rozkładania, dzięki czemu nie tylko łatwo ją złożyć, lecz także jest ona bezpieczniejsza gdy w domu są dzieci), co ułatwia jej przechowywanie w domu. Adventure 1 Plus wyposażono też w klucz bezpieczeństwa – klips, przypinany do ubrania podczas biegu, wyłączający bieżnię w przypadku upadku użytkownika. Read More »

Technogym to włoski lider w dziedzinie profesjonalnego sprzętu fitness, który zapewne wielu z Was kojarzy z fitness clubów. Ta uznana marka gości w wielu fitness clubach, hotelach, centrach medycznych i ośrodkach SPA na całym świecie – do chwili obecnej wyposażyła 65 tysięcy klubów i około 100 tysięcy idywidualnych odbiorców. Oferuje najwyższą jakość i ciekawy design, zaś wśród produktów marki znaleźć można sprzęt siłowy, cardio i  urządzenia do treningu funcjonalnego. Z rozwiązań marki skorzystały między innymi kluby CityFit, ma je również w swoim studio Ewa Chodakowska. Z marką Technogym współpracuje też znany kulturysta, Michał Karmowski i to właśnie na sprzęcie tej marki trenowali piłkarze podczas przygotwań do Euro 2012 oraz FIFA 2014 World Cup. Technogym jest też oficjalną marką Igrzysk Olimpijskich.

Bez dwóch zdań można pokusić się o stwierdzenie, że MyRun to perełka, która zawojuje serce niejednego biegacza. Jest to pierwszy taki sprzęt cardio do użytku domowego, jaki marka Technogym wypuści na polski rynek.  Wizualnie bardzo prosta, jest również łatwa w złożeniu – po dostarczeniu jej do drzwi i rozpakowaniu, montaż trwa dosłownie 5 minut. Jej wymiary to 176 x 78,5 x 126 cm (długość x szerokość x wysokość), waży 92 kilogramy.

MyRun_Technogym_Bieznia

Powierzchnia blatu biegowego (bardzo dobrze zamortyzowanego) to 143 x 50 cm, pozwala ona na wygodę i swobodę biegu, dając tym samym poczucie wolności i przestrzeni. Zapewnia ją również prosta budowa, komputer bieżni to prosty, przejrzysty panel wyświetlający podstawowe informacje: czas trwania treningu, poziom wzniosu (możliwy 0-12%), prędkość (od 0,8 do 20 km/h) oraz przebyty dystans. Read More »

Przeznaczona do użytku domowego i komercyjnego bieżnia T-II 7000 marki York Fitness jest jedną z bardziej nowoczesnych i intuicyjnych w obsłudze bieżni marki. Zasilana sieciowo maszyna ma wagę około 100 kilogramów zaś jej nośność to 150 kg (nośność, czyli maksymalna masa użytkownika to parametr określający, ile może ważyć osoba trenująca bez zgubnego wpływu jej masy ciała na płynną pracę urządzenia i jego części; wysoka wartość tego parametru oznacza również, że wytrzymałość urządzenia jest duża i może na niej trenować kilka osób bez obaw o większą eksploatację). Bieżnia ma wymiary 205 x 85 x 141 cm (po złożeniu jest to 131 x 85 x 169 cm, bieżnię wyposażono w hydrauliczny system wspomagania składania i rozkładania ), zaś jej pas biegowy ma wymiary 150 x 52 cm, co czyni ją wygodną nawet dla wysokich użytkowników. Ponadto pas ma 3,3 mm grubości, która zapewnia dodatkową amortyzację. Read More »

Bieganie to najbardziej naturalna forma aktywności ruchowej człowieka, dająca odmianę i radość życia. Bieżnia pozwala prowadzić trening chodziarski i biegowy na najwyższym poziomie.

 

Paragon 6 to kolejny model w bogatej ofercie bieżni treningowych marki Horizon Fitness. Jest to urządzenie typu Light Commercial, co oznacza, że może być używane zarówno w warunkach domowych, jak i w małych fitness klubach.

Paragon-6-Bieznia-Bieg

Specyfikacja techniczna

Paragon 6 to potężna maszyna – wyposażono ją jednak w mechanizm składania (Up&Move), dzięki któremu można po skończonym treningu zaoszczędzić nieco miejsca. Waży aż 110 kilogramów, zaś po rozłożeniu ma wymiary 194 x 91 x 149 cm (dł x szer x wys). Bieżnia zasilana jest sieciowo, w związku z czym podczas treningu musi stać w pobliżu gniazdka elektrycznego. Napędzający pas biegowy silnik osiąga moc szczytową 2,5 KM. Read More »

Bez względu na to, jaki rodzaj treningu zamierzamy wykonać – aerobowy, siłowy czy interwałowy – zawsze należy pamiętać o tym, by prawidłowo skonstruować trening. Powinien on składać się z rozgrzewki, treningu właściwego oraz rozciągania.

Rozgrzewka jest bardzo często pomijana i jest to ogromny błąd. Jej wykonanie gwarantuje bowiem, że nasze mięśnie i stawy zostaną przygotowane do pracy, jaką będą musiały wykonać podczas treningu właściwego. Dobrze przygotowana rozgrzewka:

  • podnosi temperaturę ciała
  • zwiększa przepływ krwi
  • dostarcza do mięśni tlen
  • przyspiesza przemiany metaboliczne
  • zwiększa ilość płynu stawowego i w ten sposób zmniejsza lepkość w torebkach stawowych,
  • zapobiega gromadzeniu kwasu mlekowego oraz przedwczesnemu wyczerpaniu organizmu.

Rozgrzewka przed bieganiem

Rozgrzewkę podzielić można na dwie zasadnicze części. Pierwszą z nich jest rozciąganie (w przypadku rozgrzewki mamy do czynienia z rozciąganiem dynamicznym, zaś po treningu – ze statycznym), które ma za zadanie rozgrzać nasze stawy. Najłatwiej zacząć od górnych części ciała, kierując się w dół, dzięki czemu mamy pewność, że nie pominiemy w rozgrzewce żadnej części ciała. W treningu siłowym dodatkowy nacisk kładziemy na rozgrzanie stawów tych partii, które zamierzamy trenować, choć nie należy rozgrzewać tylko ich – bardo często bowiem, zwłaszcza w treningu na wolnych ciężarach, pracuje całe ciało. Podobnie jest w treningu aerobowym czy interwałowym. Read More »

Elektryczne bieżnie treningowe umozliwiają użytkownikom korzystanie z wielu ciekawych programów treningowych. Jednak niezależnie od tego, czy bieżnia posiada wbudowany program czy nie, możemy tak zaprojektować trening na bieżni, by osiągnąć z niej okreslone korzyści.

Trening w określonej strefie tętna.
O treningach sterowanych tętnem pisaliśmy już tu. Ich celem może być bieg rekreacyjny, spalanie tkanki tłuszczowej, wzrost kndycji i wytrzymałości lub wzrost beztlenowej wydolności organizmu. By przeprowadzić taki trening wystarczy nam prostu pulsometr i znajomość swojego tętna maksymalnego. Biegnąc z określoną prędkością/na danym poziomie nachylenia, jesteśmy w stanie przeprowadzić taki trening nawet na najprostszych urządzeniach, w których nachyleniem steruje się ręcznie.
Przykład: Rozgrzej organizm szybkim marszem, po czym spróbuj biec utrzymując tętno w pożądanej granicy przez 30 minut. Następnie znów przejdź do marszu by schłodzić organizm. Wykonaj ćwiczenia rozciągające.

Trening na bieżni

HIIT- czyli silne uderzenie w tłuszcz.
High Intensity Interval Training pozwala na mocne udrzenie w tkankę tłuszczową. Jest to trening metaboliczny, pozwalający na przyspieszenie tempa metabolizmu nawet na 48 godzin! Oznacza to, że nawet po skończonym treningu organizm wciąż jeszcze spala sporą ilość kalorii. Read More »

Zimą większość biegaczy przenosi się z terenu na bieżnie w fitness klubach, lub zakupują swoją własną maszynę, by móc trenować w domowym zaciszu.
Pozosaje jednak grono osób, które pozostają wierne bieganiu na świeżym powietrzu, a niesprzyjające temperatury i warunki atmosferyczne nie stanowią dla nich problemu.
Oto kilka wskazówek, jak przygotować się do outdoorowego biegania w sezonie zimowym.

  • Zaopatrz się we właściwe obuwie. Buty do biegania zimą powinny mieć nieco grubszą, sztywniejszą podeszwę niż te do biegania latem, powinny mieć również mocniejszą tkaninę wierzchnią. Warto również zwrócić uwagę na przyczepność, ponieważ często możemy mieć do czynienia ze śliską nawierzchnią, na której trudniej o równowagę.

bieganie zimaŹródło

  • Podczas biegu stopa jest cały czas w ruchu, nie ma zatem potrzeby zakładania nadmiernej ilości skarpet. Dwie pary cienszych lub jedne grubsze skarpety w zupełności wystarczą (ważne jednak, by były dłuższe niż zwykle). Można również zaopatrzyć się w specjalne skarpety w sklepie dla biegaczy, dla biegów dłuższych i bardziej wymagających zalecane są skarpety kompresyjne.
  • Ubierając się do biegania zimą należy stosować prostą zasadę: ubrać się tak, by nie zmarznąć, ale też by się nie przegrzać (ta druga sytuacja nakładnia nas do ściągania warstw mokrej odzieży podczas biegu, co z kolei może doprowadzić do przeziębienia). Dobra opcją jesty bielizna termoaktywna, zapewniająca utrzymanie właściwej temperatury ciała. Na wypadek deszczu lub obfitergo śniegu warto mieć również kurtkę przeciwdeszczową. Nie należy zakładać odzieży bawełnianej – przepocona staje się mokra, nie schnie i szybko może zrobić nam się zimno, to także prosta droga do przeziębienia.

Read More »

 Omega 309 marki Horizon Fitness to bardzo stylowo wyglądająca bieżnia, która zdecydowanie spełnia wszystkie pokładane w niej nadzieje. Zmienna amortyzacja daje nam poczucie bardzo komfortowego biegu, bardziej niż w przypadku innych bieżni z tego samego przedziału cenowego.

Powierzchnia blatu biegowego jest nieco mała w porównaniu z innymi modelami, ale za to bieżnia jest składana, dzięki czemu może być używana w większości mieszkań, jednak warto najpierw zmierzyć przeznaczoną na maszynę przestrzeń. Długie uchwyty sprawiają, że blat biezni wydaje się nieco dłuższy, co nie stanowi wielkiego problemu.

Horizon Fitness Omega 3

Mieliśmy pewne obawy, że silnik o mocy 1,75KM okaże się nieco za słaby, jednak wszystkie one zniknęły gdy tylko włączyliśmy bieżnię i weszliśmy na blat biegowy. Cyfrowy silnik to jedna z mocnym stron Horizona – z czego on dosknale zdaje sobie sprawę, udzielając na tą część dożywnotniej gwarancji – można mieć zatem pewność, że silnik jest wyoksiej jakości. Read More »

1 2 3 4 5 12