Elektryczne bieżnie treningowe umożliwiają użytkownikom korzystanie z wielu ciekawych programów treningowych. Jednak niezależnie od tego, czy bieżnia posiada wbudowany program czy nie, możemy tak zaprojektować trening na bieżni, by osiągnąć z niej określone korzyści.

Trening w określonej strefie tętna.
O treningach sterowanych tętnem pisaliśmy już tu. Ich celem może być bieg rekreacyjny, spalanie tkanki tłuszczowej, wzrost kondycji i wytrzymałości lub wzrost beztlenowej wydolności organizmu. By przeprowadzić taki trening wystarczy nam prostu pulsometr i znajomość swojego tętna maksymalnego. Biegnąc z określoną prędkością/na danym poziomie nachylenia, jesteśmy w stanie przeprowadzić taki trening nawet na najprostszych urządzeniach, w których nachyleniem steruje się ręcznie.
Przykład: Rozgrzej organizm szybkim marszem, po czym spróbuj biec utrzymując tętno w pożądanej granicy przez 30 minut. Następnie znów przejdź do marszu by schłodzić organizm. Wykonaj ćwiczenia rozciągające.

trening na bieżni Read More »

Nie każda osoba korzystająca z bieżni, jest biegaczem – a więc osobą, która ten rodzaj sportu uprawia regularnie, niezależnie od pory roku, dla przyjemności oraz – choć niekoniecznie – dla wyników sportowych. Są to osoby, których średnie dystanse to najczęściej kilku a nawet kilkunastu-kilometrowe dystanse, a swoje plany treningowe układają pod planowane maratony, półmaratony czy ultramaratony. Nie wykorzystują biegania tylko jako formy cardio w okresie redukcji tkanki tłuszczowej, jest to dla nich coś więcej.

jak zacząć biegać

 

Takie osoby często decydują się na zakup bieżni domowej, bo choć prawdziwy biegacz deszczu się nie boi, to jednak warunki atmosferyczne w naszym kraju bywają coraz bardziej kapryśne, i czasem lepiej jednak pobiegać w domu, niż narażać się na przeziębienia.

Przy tak długich wybieganiach programy treningowe pełnią oczywiście funkcje motywujące – zapobiegają monotonii i nudzie, o którą w terenie znacznie trudniej. Jakie zatem programy treningowe sprawdzą się u typowych biegaczy? Read More »

Trening na bieżni jest doskonałą formą ruchu i kształtowania sylwetki – pierwsze efekty w postaci lepszej kondycji oraz poprawy wyglądu można zauważyć już po kilku treningach. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym trening na bieżni będzie bardziej skuteczny.

Rozgrzewka

Nie powinno się pomijać tego krótkiego przygotowania do mocniejszego treningu. Rozgrzewka, a więc seria prostych ćwiczeń o wzrastającej intensywności, pomaga rozgrzać mięśnie, nieco je rozciągnąć i rozluźnić – zapobiega to naciągnięciom i naderwaniom mięśni oraz innego typu urazom i kontuzjom. Na rozgrzewkę warto przeznaczyć ok. 10% czasu jaki zamierza się spędzić na treningu.

Read More »

HRC

0

HRC – (z ang. Heart Rate Control) jest to program sterowany tętnem, w którym komputer mierząc puls ćwiczącego automatycznie dostosowuje do niego prędkość. Istnieje możliwość wyboru jednego ze specjalnych programów (np. fat burn-spalanie tłuszczu, bądź trening cardio) – jeżeli w bieżni dostępnych jest kilka programów sterowanych tętnem lub można samodzielnie określić poziom tętna przy jakim chcemy ćwiczyć. Wygodnie jest, jeśli użytkownik ma możliwość ćwiczenia przy użyciu pasa napiersiowego (mierzącego tętno dużo dokładniej niż umieszczone w uchwytach sensory i nie wymagającego przerywania treningu).

Read More »

Bez względu na to, czy preferujecie bieganie na świeżym powietrzu czy też na bieżni (zwłaszcza w sezonie zimowym wielu biegaczy jednak wskakuje na swoje domowe bieżnie, gdyż nie chcą ryzykować kontuzji na lodzie), na pewno wiecie, że na rynku dostępny jest szereg różnych gadżetów, które mają Wam za zadanie ułatwić bądź uprzyjemnić trening biegowy. Żeby Wam je dobrze zaprezentować, podzieliliśmy je na kilka grup.

Trening przyjemny i wygodny

Chyba każdy z nas lubi biegać słuchając swoich ulubionych, energetycznych utworów. Bez względu na to, czy biegniemy na bieżni czy w lesie, tradycyjne słuchawki często okazują się sprzętem dość niewygodnym, gdyż mają tendencję do wypadania z uszu. Warto więc zainwestować w słuchawki, które spełnią swoje zadanie i uprzyjemnią nam bieganie, zamiast dodatkowo denerwować. Dostępnych jest oczywiście dużo różnych modeli, douszne, zauszne, nauszne,  z pałąkiem, bez pałąka –  warto je najpierw sprawdzić i dostosować do kształtu głowy i osobistych preferencji. Osoby biegające w deszczu powinny wybrać model bezprzewodowy. Słuchawki dla biegaczy często wyposażone są we wspomniany wcześniej pałąk, bądź też mają bardzo specyficzny kształt, pozwalający słuchawkom osadzić się na uszach (o ile te drugie są bardziej dyskretne, o tyle biegacze twierdzą, że jednak pałąk ma przewagę, gdyż słuchawki douszne często wyślizgują się ze spoconych uszu nawet pomimo specjalnego kształtu).

Słuchawki do biegania
Read More »

Aktywność fizyczna jest obok odpowiedniej diety niezbędnym warunkiem prowadzenia zdrowego trybu życia. Bieganie jest jednym z najprostszych ale i najskuteczniejszych możliwych ćwiczeń, gdyż angażuje bardzo dużo grup mięśni. Bieganie pozytywnie wpływa na ogólną kondycję organizmu a także na samopoczucie i zdolności intelektualne. Oto kilka korzyści, jakie można osiągnąć za pomocą biegania:
Read More »

Większość bieżni elektrycznych uznanych marek Nordictrack oraz Proform jest kompatybilnych z innowacyjną aplikacją iFit (dostępną zarówno na Androida jak i IOS). Przez jej zainstalowanie użytkownik uzyskuje dostęp do platformy, która niesie ze sobą szereg funkcjonalności.

 

Aplikacja iFit w bieżni

Przede wszystkim umożliwia ona śledzenie aktywności 24h na dobę – dotyczy to m.in. liczby wykonanych kroków, ilości spalonych kalorii, ilości spożytych kalorii a nawet analizy jakości snu.  Dane są na bieżąco gromadzone i synchronizowane, w każdej chwili użytkownik może skorzystać z analiz i wykresów, co da mu jasny obraz efektywności czynionych wysiłków i korygowania celów z nimi związanych. Dane zapisywane są w jednym miejscu w chmurze, dzięki czemu czytane są nie tylko z bieżni, ale np. z opasek monitorujących aktywność czy aplikacji gromadzących dane dotyczące spożywanego pożywienia.
Read More »

Nie od dzisiaj wiadomo, że bieganie, zarówno w formie aerobowej jak i interwałowej, pozwala spalić mnóstwo kalorii i pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Jeśli zamiast biegania outdoorowego wolicie bieżnię (ma to sporo plusów – przede wszystkim nie ogranicza nas temperatura ani pogoda, a trening można wykonać nie rezygnując z ulubionego serialu), to podpowiemy Wam , jaką bieżnię wybrać by pozbyć się niechcianej oponki.

Jeśli borykasz się z naprawdę sporą nadwagą lub otyłością, przede wszystkim pamiętaj, żeby postawić na bezpieczeństwo. Zwłaszcza w początkowym okresie postaw na marsze po bieżni, regulując wznios, ale nie biegnąc. Przy naprawdę dużej nadwyżce kilogramów, bieganie może zbyt mocno obciążyć stawy kolanowe. Zwróć też uwagę na to, by bieżnia była odpowiednio wytrzymała (świadczy o tym między innymi nośność, czyli maksymalna waga użytkownika, oraz moc silnika bieżni).

Bieganie na bieżni osoba otyła

Źródło

Jeśli jesteś biegaczem rekreacyjnym, masz dość dobrą kondycję i potrafisz biegać naprawdę długo, choć tempem umiarkowanym, to również powinieneś zwrócić uwagę na moc silnika (długie użytkowanie może prowadzić do przegrzania silnika, im jego większa moc, tym wydajniej pracuje), system amortyzacji, jak również możliwości urozmaicania (programy treningowe, współpraca z aplikacjami). Długi bieg pozwoli oczywiście spalić sporo kalorii, jednakże może być monotonny, dlatego dobrze, by bieżnia oferowała coś, co pozwoli zachować wysoki poziom motywacji. Read More »

W wybranych bieżniach elektrycznych renomowanych marek Horizon Fitness oraz Vision Fitness możliwa jest współpraca z oprogramowaniem Passport. Bieżnie komunikują się z Passport Box – jest to odtwarzacz multimedialny, pozwalający na przemierzanie ścieżek biegowych w wybranych zakątkach świata. Obraz wyświetlany jest na ekranie telewizora bądź innego podłączonego monitora. Na bieżąco wysyła informacje o uwarunkowaniu terenu do komputera bieżni, która dopasowuje kąt nachylenia blatu. Prędkość obrazu dopasowana jest do tempa chodu lub biegu użytkownika. Dla większej wygody i możliwości kontroli, oprócz filmu na ekranie pojawiają się też parametry treningu.

T5000 Passport Read More »

Przyciski szybkiego wyboru umieszczone są zazwyczaj na pulpicie bieżni treningowej (bieżni elektrycznej – bieżnie mechaniczne siłą rzeczy takiej opcji nie posiadają). Jak sama nazwa wskazuje, pozwalają one na szybkie zmiany wartości, bez konieczności przeklikiwania się w tradycyjny sposób (góra – dół). Jest to bardzo wygodne zwłaszcza w samodzielnie przeprowadzanych treningach interwałowych, gdzie zmiana wartości powinna być dynamiczna.

 

Bieżnia Nordictrack C990 Przyciski Read More »

1 2 3 4 5 13