Po dokonaniu zakupu bieżni warto dowiedzieć się nieco na temat jej konserwacji – przechowywana w odpowiednich warunkach i odpowiednio traktowana znacznie dłużej będzie sprawna i wolna od potencjalnych usterek, jak również zachowana zostanie ciągłość komfortu treningów bez względu na upływ czasu.

Bieżnię należy przechowywać w suchym miejscu o stałej temperaturze (czyli niewskazane jest trzymanie bieżni np. na tarasie, nawet zadaszonym, gdyż skoki temperatury są tam zbyt duże). Sprzęt należy regularnie odkurzać. W przypadku bieżni elektrycznych po treningu należy odłączyć zasilanie.

Elementami konserwacji bieżni są:

-czyszczenie,

smarowanie blatu,

Konserwacja bieżni Read More »

Incoming search terms:

  • bieżnia konserwacja
  • bieżnia magnetyczna temperatura
  • jak ustawic pas na biezni fitkraft
  • Wysrodkowanie pasa bieżni

BMI

0

BMI – (z ang. Body Mass Index) jest to wskaźnik umożliwiający określenie, czy masa ciała jest odpowiednia do wzrostu. Oblicza się go dzieląc wagę przez podniesiony do kwadratu wzrost (w metrach).

Przykładowo, BMI osoby, która mierzy 170 cm i waży 60 kg to 20,76 (60/ 1,7^2) a więc waga jest prawidłowa. Ta sama osoba ważąc 80 kg miałaby BMI 27,68, co liczyłoby się jako nadwaga zaś ważąc 50 kg miałaby niedowagę, gdyż jej BMI wynosiłoby zaledwie 17,3.

BMI Read More »

Trening na bieżni jest ćwiczeniem aerobowym, pomagającym spalić tłuszcz, wyrzeźbić sylwetkę i wzmocnić mięśnie. Jest doskonałym sposobem na podniesienie wydolności i ogólnej kondycji organizmu Angażuje wszystkie grupy mięśni, a także korzystnie wpływa na objętość płuc, pracę serca i mózgu.
Dla treningu na bieżni nie ma ograniczeń wiekowych – ćwiczenia, podobnie jak typ bieżni, należy raczej dostosować do możliwości użytkownika oraz jego indywidualnych potrzeb. Dlatego też bieżnia jest zalecana zarówno dla osób młodszych jak i starszych, dla których ćwiczenia siłowe są już raczej niewskazane, natomiast odpowiednio dobrana bieżnia treningowa może im zapewnić efektywny, bardzo korzystny dla zdrowia – zwłaszcza dla serca – trening (w przypadku wyboru bieżni dla osoby starszej szczególną uwagę należy zwrócić na systemy amortyzacyjne, w jakie wyposażone są bieżnie – osoby starsze częściej są bowiem narażone na urazy stawów oraz kontuzje; polecana w takim wypadku bieżnia powinna być wyposażona w ortopedyczny pas biegowy oraz system absorbujący wstrząsy). Dobierając bieżnię dla osoby starszej warto również zwrócić uwagę na możliwość jak najdokładniejszego pomiaru tętna podczas treningu – na przykład za pomocą pasa napiersiowego (o granicach poziomu tętna przy treningach w różnych grupach wiekowych można poczytać także tutaj). Pomoże to zapobiec nadmiernemu obciążeniu organizmu osoby starszej podczas treningu. Read More »

Sensory dotykowe – są to czujniki wbudowane w uchwyty bieżni, które służą do pomiaru tętna użytkownika. Nie mają one jednak dokładności pomiaru EKG i podawane na monitorze wartości odczytu należy traktować jako wartości przybliżone.

Sensory-dotykowe Read More »