Wśród wielu zalet treningu na bieżni podkreśla się głównie jego dobroczynny wpływ na sylwetkę oraz ogólną kondycję organizmu – bieganie bowiem, jako trening aerobowy, wpływa niezwykle korzystnie na pracę płuc, serca oraz mózgu, dostarczając komórkom więcej tlenu, poprawiając gęstość krwi oraz przyśpieszając metabolizm.

Trening na bieżni ma też doskonały wpływ na ogólną wydolność organizmu. Poniższy wykres przedstawia nam koszt kaloryczny, pobór tlenu oraz akcję serca przy treningu tej samej intensywności, jaki przeprowadzony został na początku treningów oraz po 3 i 6 miesiącach regularnego wysiłku fizycznego. Jak widać, organizm potrzebuje później mniej czasu by spalić określoną ilość kalorii, dostarczyć pewną ilość tlenu do organizmu a także by móc „sterować swoim tętnem”.

Efektywność-na-biezni Read More »

Składana bieżnia Reebok T3.2 otwiera serię cieszących się dużym powodzeniem urządzeń firmy Reebok przeznaczonych do intensywnego treningu.

Wiele bieżni domowych wymaga czasochłonnego i skomplikowanego montażu, ale nie ten model. Urządzenie w 90% jest złożone już w fabryce, użytkownik musi tylko przykręcić wsporniki, komputer i założyć kilka osłonek – całość jest bardzo prosta i można ją wykonać zaledwie w 15 minut.

Już po złożeniu widać wysoką jakość bieżni. Sercem urządzenia jest silnik generujący 2 KM mechaniczne ciągłej mocy, co pozwala na trening z prędkością 16 km/h, z kolei maksymalny wznios wynosi 12%.

Bieżnia Reebok T3.2

Powierzchnia biegowa ma 45 cm szerokości oraz 130 cm długości. Większość kompaktowych bieżni ma szerokość 40 cm, co może nie wystarczać do komfortowego treningu ale dodatkowe 5cm w T3.2 daje już możliwość swobodnego biegu. 130 cm pas biegowy wystarczy osobom o wzroście do 180 cm. Krótko mówiąc, Reebok T3.2 jest prawdziwą bieżnią, która nie zabiera wiele miejsca na podłodze. Read More »