Regulacja napięcia pasa bieżni jest niezbędna po jakimś czasie eksploatowania bieżni – pas luzuje się i może ślizgać w którąś ze stron.

Szczegóły dotyczące czynności naprężania pasa bieżni znaleźć można w niemal każdej instrukcji obsługi dołączonej do bieżni, jednak schemat postępowania jest w każdym wypadku bardzo podobny, należy zatem:

  • Zidentyfikować śruby regulujące na końcu bieżni
  • Włożyć klucz ampulowy o średnicy pasującej do śrub (często w zestawie) do jednej ze śrub i przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, by zwiększyć naprężenie pasa. Nie zaleca się obrotów pełnych – najczęściej jest to ¼ bądź ½ obrotu.
  • Czynność powtórzyć w drugiej śrubie i kontynuować na przemian aż do uzyskania odpowiedniego naprężenia pasa.

Należy uważać, by nie naprężyć pasa zbyt mocno bo może to uszkodzić łożyska. Gdyby jednak doszło do takiej sytuacji, należy odrobinę poluzować śruby (kręcąc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). Read More »

Smarowanie blatu bieżni jest niezbędnym warunkiem jej właściwego funkcjonowania. Zapobiega niszczeniu się pasa, blatu oraz silnika. Zapewnia płynność pracy urządzenia i jego właściwe funkcjonowanie przez długi okres czasu.

Aby nasmarować bieżnię należy nałożyć niewielką ilość środka do smarowania na szmatkę (w niektórych modelach dołączany jest specjalny dozownik do smarowania, wtedy należy posłużyć się bezpośrednio nim, zamiast szmatką; tutaj można dać zdjęcie smaru w spray’u z dozownikiem) i przeciągnąć nią wzdłuż długości pomostu bieżni (pod pasem). Należy zwracać uwagę na to, by środek smarujący nakładać jak najbliżej środka pomostu. Dla sprawdzenia poziomu nasmarowania, należy przesunąć dłonią wzdłuż blatu (jak najbliżej środka). Jeśli dłoń pokryta będzie delikatną warstwą środka, nie ma konieczności ponownego smarowania, jednakże jeśli dłoń pozostanie sucha, powinno się czynność powtórzyć, używając większą ilość środka smarującego. Nie powinno się jednak nakładać zbyt grubej warstwy smaru, jako że może to być powodem ślizgania się pasa biegowego na rolkach napędowych jak również przegrzewania się silnika, ze względu na gromadzenie się smaru na rolkach i zwiększanie oporu. Read More »

Bieżnia Reebok i-Run jest przeznaczona dla tej wąskiej grupy odbiorców, którzy chcą być w formie i dołączyć trening cardio do ćwiczeń domowych, ale mają niewiele miejsca na sprzęt. Jeśli do nich należysz, to  bieżnia ta spełni wszystkie Twoje oczekiwania.

I-Run bardzo dobrze wykonuje zadania, do których został zaprojektowany. Po złożeniu ma  bardzo zgrabne, kompaktowe wymiary, ułatwiające przechowywanie – bieżnię można schować nawet pod łóżkiem! Jest bardzo prosta w obsłudze i łatwa w „transporcie” , a to dzięki niewielkim wymiarom oraz lekkiej konstrukcji. Rozłożona bieżnia zajmuje powierzchnię o wymiarach 161 / 80 / 131 cm, waży 55 kg, zaś użytkownik korzystający z bieżni może ważyć prawie dwa razy więcej (100kg).

Bieżnia Reebok i-Run

 

Źródło

Jest to jedna z niewielu bieżni, które nie wymagają montażu – wystarczy ją rozpakować, podłączyć do prądu i od razu można biegać. Chociaż nie jest bardzo bogato wyposażona, to i tak ma kilka użytecznych funkcji – czujniki pomiaru tętna na uchwytach, 6 predefiniowanych programów treningowych i 2-stopniową (ręczną) regulację nachylenia. Na wyświetlaczu pojawiają się takie informacje jak prędkość, czas, dystans, kalorie i puls. Read More »