Tętno maksymalne (TM)– maksymalne tętno do jakiego zdolne jest serce, obliczane najprościej według wzoru 220-wiek (u mężczyzny) lub 226 – wiek (u kobiety)..

 

Tętno-maksymalne

Źródło

Przykładowo, dla mężczyzny w wieku 30 lat tętno maksymalne to 190. Znajomość poziomu tętna maksymalnego jest bardzo istotna przy określaniu celu treningowego (spalanie tkanki tłuszczowej, poprawa wydolności, próg beztlenowy). Read More »

Wiele niedrogich bieżni jest zaprojektowanych tak, by pozbawić ich  wszelkich funkcji, które nie są niezbędne do funkcjonowania urządzenia, dzięki czemu zmniejsza się ich jej koszt. W rezultacie takich działań otrzymujemy maszyny, które nawet w odczuciu są bardzo tanie.

Jednak BH Fitness ECO2 zmienia nastawienie do kompaktowych bieżni z tej półki cenowej -było nam bardzo miło testować ten właśnie model.

BH Fitness ECO2 to składana bieżnia wyposażona w potężny silnik, osiągający moc 2,5KM. Umożliwia to osiągnięcie prędkości aż 16 km/h – co jest niezwykłe dla bieżni o tej cenie i na dodatek urządzenie oferuje nachylenie do 12%.

Pas biegowy ma 40 cm szerokości i 120 cm długości, są to wymiary porównywalne z innymi maszynami tej klasy. Po skorzystaniu z bieżni Wasze stawy nadal będą w dobrej formie dzięki 6 elastomerom, które zapewniają bardzo przyzwoitą amortyzację.
Komputer BH Fitness ECO2 wyróżnia ją na tle innych urządzeń w tym przedziale cenowym. Na przejrzystym, podświetlanym na niebiesko wyświetlaczu, można zobaczyć takie informacje jak prędkość, czas, dystans, szacunkową ilość spalonych kalorii a także tętno (które może być mierzone przez złapanie sensorów dotykowych, umieszczonych na uchwycie przy pulpicie bieżni). Dodatkowo konsola bieżni wyposażona jest w dwa przyciski bezpośrednio sterujące prędkością, oraz dwa sterujące nachyleniem bieżni. Umożliwiają one zmianę prędkości bądź poziomu nachylenia bieżni za pomocą jednego szybkiego ruchu.

Bieżnia BH Fitness Eco2 Read More »

Tętno spoczynkowe (TS) – jest to tętno jakie ma się zaraz po obudzeniu (inną dopuszczalną formą jest w ciągu dnia, podczas wykonywania niezbyt wymagających czynności fizycznych – jednak bardziej prawidłowy wynik otrzymamy po przebudzeniu).

Tętno-spoczynkowe

Źródło

Dla osoby dorosłej prawidłowy zakres tętna spoczynkowego to 60 do 80 bpm (z ang. Beats per minute – uderzeń na minutę). Wraz z wytrenowaniem organizmu tętno spoczynkowe znacznie spada i granica normy to wtedy 45-50 bpm.

 

Zobacz także: Tętno maksymalne  |  Sposoby pomiaru tętna  |  Programy sterowane tętnem |  Pas telemetryczny

 

Incoming search terms:

  • jakie prawidłowe tętno spoczynkowe
  • PR bpm u cieci jakie prawidlowe

Wydatek energetyczny – komputer bieżni, po wprowadzeniu podstawowych danych (wiek, waga) oblicza przybliżoną ilość kilokalorii jaką użytkownik spala przy danej intensywności treningu. Nie jest to dokładna liczba, obarczona jest pewnym progiem błędu (jako, że liczba spalonych kalorii jest kwestią dla organizmu indywidualną, oprócz wieku i wagi jest szereg innych, wpływających na ten proces czynników). Zakłada się, że przeciętnie podczas treningu na bieżni spala się mniej więcej 600 kcal (choć podczas treningu interwałowego można spalić znacznie więcej).

 

Wydatek-energetyczny Read More »