Bieżnie są urządzeniami, które mogą powodować spory pomiędzy zwolennikami tej formy aktywności oraz zwolennikami innych urządzeń bądź zażywania ruchu na świeżym powietrzu. Nie można jednak zaprzeczyć, iż bieżnie charakteryzują się szeregiem cech o wydźwięku pozytywnym. Do zalet bieżni zaliczymy:

  • Możliwość ćwiczeń bez względu na panujące warunki atmosferyczne,
  • Posiadanie systemów amortyzacyjnych, dzięki czemu chronią stawy (trening na bieżni może być dużo korzystniejszy niż bieganie po asfalcie lub innych twardych powierzchniach),
  • Możliwość bieżącego regulowania poziomu trudności ćwiczeń oraz obciążenia,
  • Brak konieczności wyznaczania tras joggingowych (jest to kwestia szczególnie ważna dla osób, które mieszkają w centrach miast),
  • Możliwość wykonania wszystkich faz treningu na jednym sprzęcie – bieżnie bardzo często mają wbudowane programy, które zaczynają się od rozgrzewki, poprzez trening właściwy aż do etapu wychładzania organizmu,
  • Możliwość tworzenia własnych programów treningowych, dostosowanych do potrzeb użytkownika oraz, w przypadku nowocześniejszych urządzeń, możliwość tworzenia profili użytkowników i zapamiętywania ich preferencji treningowych, spersonalizowanych programów, wymiarów,
  • Możliwość kontrolowania akcji serca (szczególnie istotna w przypadku osób ciepiących na choroby serca),
  • Możliwość połączenia biegania na bieżni z innymi czynnościami (np. oglądaniem telewizji, dzięki czemu użytkownik może jednocześnie wykonać planowany trening jak i obejrzeć stronę ulubionego serialu),
  • Dość prostą obsługę urządzeń.

Bieżnia Elektryczna X9i Interactive Incline Trainer Nordictrack Read More »

Incoming search terms:

  • bieznia korzysci

Bez wątpliwości – istnieje kilka skrótów ułatwiających uzyskanie kształtnej sylwetki. Magiczne pigułki, gadżety wysokich technologii i  drogie programy nie wystarczą. Jeśli chcesz być zdrowszy i czuć się lepiej, musisz jeść zdrowiej i więcej ćwiczyć. Ćwiczenia na bieżni to doskonały sposób na przeprowadzenie dobrego treningu cardio, a przy prawidłowej konserwacji urządzenia jest to bardzo długoterminowa inwestycja. Przyjrzyjmy się bliżej jednej z naszych ulubionych maszyn tego typu dostępnych na rynku – bieżni Bremshey Ambition.

Ogólna ocena: 5/5

Bieżnia-Bremshey-Ambition Read More »

Trening interwałowy przez lata uznawany był za najlepszy trening wytrzymałościowy. Ostatnie badania wykazują, iż jest to również trening pozwalający na intensywne spalanie tłuszczu (większe nawet niż w przypadku treningu aerobowego).

Zasada przeprowadzania treningu interwałowego jest bardzo prosta i polega na przeplataniu biegu o niskiej i wysokiej intensywności. Interwał poprawia wydolność układu krążenia a także układu oddechowego. Prowadzi też do wytworzenia się połączeń kapilarnych dzięki czemu do pracujących mięśni dostarczana jest większa ilość tlenu.

Trening interwałowy może być wykonywany na dwa sposoby:

  • Sposób ekstensywny – większa liczba powtórzeń o niższym poziomie wysiłku (85% max. HR) przeplatanych „przerwami” (aktywnymi, nie spoczynkowymi) podczas których tętno spada do 65% max HR;
  • Sposób intensywny– mniejsza liczba powtórzeń o wysokiej intensywności (nawet 95% max HR), z dłuższymi „aktywnymi przerwami” podczas których poziom tętna powinien wynosić około 60% HR.

Read More »

Incoming search terms:

  • trening na bieżni

Z8 Run składany model bieżni wypuszczony przez Reebok Fitness na rynek brytyjski w 2011 roku. Zaspokaja popyt na urządzania jednocześnie kompaktowe i funkcjonalne.

Bieżnia ta wymaga minimalnego wkładu w montaż – dostarczona jest już niemal gotowa, trzeba jedynie przymocować kilka śrub do zabezpieczeń pionowych, przykręcić konsolę komputera oraz dokręcić we właściwych miejscach kilka plastikowych osłon.

Zaczynając od postaw: jest to solidna i stabilna maszyna z silnikiem o mocy 2KM, który sprawa, że pas biegowy pracuje lekko nawet przy maksymalnej prędkości 16km/h. Wyposażona jest również w 12 stopniową skalę oporu,  który regulowany jest elektronicznie.

Bieżnia Reebok Z8 Run

 

Źródło

Konsola komputera posiada sześć bezpośrednich przycisków, które dają możliwość zmiany prędkości za pomocą jednego naciśnięcia, a także 6 bezpośrednich przycisków wzniosu, które pozwalają równie szybko zmienić kąt nachylenia bieżni (w skali od 2 do 12%). Jesteśmy ogromnymi fanami tego typu bezpośrednich przycisków na bieżniach, ponieważ czyni to zmianę prędkości czy nachylenia podczas biegu znacznie łatwiejszą. Read More »