Trening na bieżni mający na celu spalenie tkanki tłuszczowej bądź poprawę ogólnej wydolności organizmu sprowadza się do kontroli tętna w organizmie. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, producenci bieżni wyposażyli je w specjalne programy sterowane tętnem – w zależności od modelu bieżni można spotkać jeden lub więcej tego typu programów (jak np. trening na wzgórzu czy trening interwałowy).

Programy treningowe sterowane tętnem opierają swoje działanie na automatycznym dostosowywaniu kąta nachylenia bieżni do określonego z góry tętna (zalecane jest stosowanie pasa napiersiowego, który pozwala na automatyczną modyfikację kąta nachylenia bez konieczności przerywania treningu na bieżni). Za wysokie w stosunku do zakładanego tętno spowoduje obniżanie nachylenia o określoną liczbę stopni w określonych odstępach czasu (np. 10 stopni co 30 sekund) aż do obniżenia tętna do zakładanego poziomu. Analogicznie przy zbyt niskim tętnie nachylenie jest zwiększane. W przypadku problemów z odczytem tętna nie należy z programów sterowanych tętnem korzystać. Read More »

Bieganie jest jedną z najprostszych ale jednocześnie – najskuteczniejszych form aktywności fizycznej. Zaliczamy je do grupy ćwiczeń aerobowych (czyli takich, gdzie energia zużywana jest do procesów tlenowych w komórkach – polega to na tym, że dzięki tego rodzaju ćwiczeniom przyśpiesza oddech i bicie serca dzięki czemu zarówno do mięśni jak i do narządów dociera więcej utlenowanej krwi. Bieganie zmusza serce oraz płuca do większego wysiłku, dzięki czemu wzmacnia organizm i poprawia jego kondycję.

Wbrew powszechnie panującej opinii, bieganie nie wpływa na utratę masy mięśniowej, o ile nie jest to bieg długodystansowy. Odpowiedni dobór treningu pozwoli na spalenie tkanki tłuszczowej oraz wzmocnienie mięśni.

Read More »

Incoming search terms:

  • bieganie jakie mięśnie
  • bieżnia partie mięśni
  • podczas biegania jakie miesnie pracuja