Czy trening na bieżni podczas ciąży jest wskazany?

I tak i nie. Przede wszystkim nie ma przeciwskazań, jeśli kobieta jeszcze przed ciążą uprawiała sport i regularnie trenowała. Nie należy jednak rozpoczynać treningów dopiero po zajściu w ciążę. Zalecany jest kontakt z lekarzem prowadzącym, który stwierdzi, czy trening taki nie zaowocuje powikłaniami.

Niezaprzeczalnie jednak bieżnia jest dla kobiet w ciąży bardzo przyjaznym urządzeniem do ćwiczeń – łatwość doboru odpowiedniej prędkości i wzniosu a także możliwość kontroli pulsu dają przyszłym mamom możliwość dbania o kondycję. Sugeruje się jednak, by nieco zmodyfikować dotychczasowe treningi, a mianowicie:

  • Zmniejszyć intensywność treningu o około połowę. Zmodyfikować należy również częstotliwość treningów, podczas ciąży nadmierne obciążanie organizmu nie jest wskazane.
  • Zwiększyć ilość spożywanych kalorii i pić dużo wody.
  • Podstawą jest również odpowiedni strój – zwłaszcza sportowy biustonosz oraz obuwie, które zabezpieczy nadwyrężane przez ciążę stawy i wiązadła.
  • Czas treningu nie powinien przekroczyć 30 minut.
  • Podczas spaceru/marszu na bieżni warto trzymać się poręczy, gdyż utrata równowagi i upadek mogą być niebezpieczne dla dziecka (wiąże się to też z faktem, że wraz z zaawansowaniem ciąży zmniejsza się poczucie stabilności),
  • W przypadku odczuwania bólu, słabości, mdłości czy zawrotów głowy należy niezwłocznie przerwać trening.

Ćwiczenia w ciąży

Źródło

Zobacz również:   Bieżnie i dzieci  |  Trening na bieżni a choroby serca  |   Wpływ biegania na życie seksualne  |  Sposoby pomiaru tętna w bieżniach  |  York Fitness

Incoming search terms:

  • bieżnia a ciaza ?

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować