Zimą większość biegaczy przenosi się z terenu na bieżnie w fitness klubach, lub zakupują swoją własną maszynę, by móc trenować w domowym zaciszu.
Pozostaje jednak grono osób, które pozostają wierne bieganiu na świeżym powietrzu, a niesprzyjające temperatury i warunki atmosferyczne nie stanowią dla nich problemu.
Oto kilka wskazówek, jak przygotować się do outdoorowego biegania w sezonie zimowym.

  • Zaopatrz się we właściwe obuwie. Buty do biegania zimą powinny mieć nieco grubszą, sztywniejszą podeszwę niż te do biegania latem, powinny mieć również mocniejszą tkaninę wierzchnią. Warto również zwrócić uwagę na przyczepność, ponieważ często możemy mieć do czynienia ze śliską nawierzchnią, na której trudniej o równowagę.

Bieganie zimą

Źródło

  • Podczas biegu stopa jest cały czas w ruchu, nie ma zatem potrzeby zakładania nadmiernej ilości skarpet. Dwie pary cieńszych lub jedne grubsze skarpety w zupełności wystarczą (ważne jednak, by były dłuższe niż zwykle). Można również zaopatrzyć się w specjalne skarpety w sklepie dla biegaczy, dla biegów dłuższych i bardziej wymagających zalecane są skarpety kompresyjne.
  • Ubierając się do biegania zimą należy stosować prostą zasadę: ubrać się tak, by nie zmarznąć, ale też by się nie przegrzać (ta druga sytuacja nakłania nas do ściągania warstw mokrej odzieży podczas biegu, co z kolei może doprowadzić do przeziębienia). Dobra opcją jesty bielizna termoaktywna, zapewniająca utrzymanie właściwej temperatury ciała. Na wypadek deszczu lub obfitego śniegu warto mieć również kurtkę przeciwdeszczową. Nie należy zakładać odzieży bawełnianej – przepocona staje się mokra, nie schnie i szybko może zrobić nam się zimno, to także prosta droga do przeziębienia.

Źródło

  • Należy również koniecznie pamiętać o okryciu głowy – ucieka przez nią bardzo dużo ciepla, ponadto pozwoli nam to na ochronę zatok. Jeśli mamy kurtkę ze stójką, szalik nie jest niezbędny, ale szyja również powinna być zakryta. Pamiętajmy również o rękawiczkach!
  • Przy intensywnych mrozach twarz posmarujmy tłustym kremem (nie nawilżającym!)

Przyjemnego biegania! 🙂 Pamiętajmy – ciało na lato robimy zimą!

Zobacz również:  Bieżnia  Omega 309 marki Horizon Fitness  |  Test bieżni Horizon Fitness Ti22  |  Ciekawe strony o bieganiu  |  Hybryda Bowflex Treadclimber

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować