Bieganie jest jedną z najprostszych ale jednocześnie – najskuteczniejszych form aktywności fizycznej. Zaliczamy je do grupy ćwiczeń aerobowych (czyli takich, gdzie energia zużywana jest do procesów tlenowych w komórkach – polega to na tym, że dzięki tego rodzaju ćwiczeniom przyśpiesza oddech i bicie serca dzięki czemu zarówno do mięśni jak i do narządów dociera więcej utlenowanej krwi. Bieganie zmusza serce oraz płuca do większego wysiłku, dzięki czemu wzmacnia organizm i poprawia jego kondycję.

Wbrew powszechnie panującej opinii, bieganie nie wpływa na utratę masy mięśniowej, o ile nie jest to bieg długodystansowy. Odpowiedni dobór treningu pozwoli na spalenie tkanki tłuszczowej oraz wzmocnienie mięśni.

 

Bieganie angażuje niemal wszystkie grupy mięśni a zmuszając je do wysiłku powoduje ich rozwój, dzięki czemu łatwiej jest spalać tłuszcz przez cały tydzień. Podczas biegania:

najintensywniej pracują mięśnie nóg, ale także

– mięśnie ramion,

– pleców,

– rąk oraz

– brzucha.

Grupy-mięśni-aktywowanych-podczas-treningu-na-bieżni
Podkreśla się dobroczynny wpływ biegania na bóle pleców związane ze stresem, jako że odpowiedni trening biegowy doskonale rozluźnia spięte mięśnie grzbietu.

Zobacz także:  Dlaczego bieganie?  |  Jak ćwiczyć na bieżni?  |   Wpływ treningu na wydajność organizmu  |  York Fitness T302

 

Incoming search terms:

  • bieganie jakie mięśnie
  • bieznia jakie miesni
  • bieżnia partie mięśni
  • jakie mięśnie pracują na bieżni
  • podczas biegania jakie miesnie pracuja

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować