Problemem, przed którym staje prawie każdy ćwiczący jest pojawiający się w pewnym momencie brak motywacji do ćwiczeń i treningów. Znajdujemy wtedy miliony wymówek (brak czasu, brak humoru, ćwiczenia takie nudne, od jutra itd.). Jak nie dać się tej tendencji i w decydującym momencie odnaleźć w sobie sportowego ducha walki lub nawet do takiego momentu nie dopuścić?

Motywacja

 

Źródło

  • Wybieraj takie ćwiczenia, które sprawiają Ci przyjemność. Wielbiciele biegania powinni wybrać bieżnię, amatorzy rowerów powinni pozostać przy pedałowaniu – jak bowiem powszechnie wiadomo, zmuszanie się do nielubianej formy aktywności fizycznej to pierwszy krok do przerwania treningu.
  • Urozmaicaj treningi. Nie korzystaj z tylko jednego programu treningowego – bieżnie, orbitreki, rowery są najczęściej wyposażone w pełną gamę programów treningowych. Wypróbuj je po kolei (uważaj jednak na intensywność) i korzystaj z tych, które Ci się podobają.
  • Wizualizuj swoje cele. Jeśli zakładasz poprawę kondycji wyobraź sobie wycieczkę rowerową ze znajomymi, podczas której nie zostaniesz w tyle, ba, znajomi będą mieli trudności by za Tobą nadążyć! Jeśli jednak Twoim celem jest zrzucenie kilku kilogramów, wyobraź sobie jak przyjemnie będzie z radością a nie obawą powitać sezon bikini 😉

 Motywacja do ćwiczeń przed i po
  • Czytaj blogi i fora innych trenujących – to świetny sposób by się wspierać i rywalizować w osiągnięciach treningowych.
  • Nagradzaj się za wytrwałość. Niekoniecznie czekoladą – możesz na przykład za każdy miesiąc sukcesywnych treningów kupować sobie fajną koszulkę do ćwiczeń.
  • Powtarzaj sobie motywujące zdania. Ich przykładami mogą być „Na końcu okaże się, że było warto więc się nie poddawaj!” lub „Pot to tłuszcz, który płacze” lub popularne „Dopóki walczysz- jesteś zwycięzcą”.
 Motywacja do ćwiczeń work for it
  • Myśl o tym, jak dużo dobrego robisz dla swojego ciała i zdrowia – efekty poczujesz nawet za kilka lat, kiedy będziesz zdrów jak ryba wśród znajomych uskarżających się na problemy z krążeniem czy cholesterolem.
  • Pamiętaj, że trening jest najlepszym lekarstwem na chandrę, stres i zmartwienia!
  • Nie porównuj się z innymi – każdy człowiek ma inne możliwości, więc nawet, jeśli widzisz, że są lepsi od Ciebie, nie zniechęcaj się tylko goń ich 🙂

Zobacz również:  Wszystko, co powinniście wiedzieć o marce Reebok  |  Zalety bieżni  |  Wpływ biegania na życie seksualne  | Wpływ biegania na wydajność organizmu  |  Konserwacja bieżni

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować