Trening na bieżni jest ćwiczeniem aerobowym, pomagającym spalić tłuszcz, wyrzeźbić sylwetkę i wzmocnić mięśnie. Jest doskonałym sposobem na podniesienie wydolności i ogólnej kondycji organizmu Angażuje wszystkie grupy mięśni, a także korzystnie wpływa na objętość płuc, pracę serca i mózgu.
Dla treningu na bieżni nie ma ograniczeń wiekowych – ćwiczenia, podobnie jak typ bieżni, należy raczej dostosować do możliwości użytkownika oraz jego indywidualnych potrzeb. Dlatego też bieżnia jest zalecana zarówno dla osób młodszych jak i starszych, dla których ćwiczenia siłowe są już raczej niewskazane, natomiast odpowiednio dobrana bieżnia treningowa może im zapewnić efektywny, bardzo korzystny dla zdrowia – zwłaszcza dla serca – trening (w przypadku wyboru bieżni dla osoby starszej szczególną uwagę należy zwrócić na systemy amortyzacyjne, w jakie wyposażone są bieżnie – osoby starsze częściej są bowiem narażone na urazy stawów oraz kontuzje; polecana w takim wypadku bieżnia powinna być wyposażona w ortopedyczny pas biegowy oraz system absorbujący wstrząsy). Dobierając bieżnię dla osoby starszej warto również zwrócić uwagę na możliwość jak najdokładniejszego pomiaru tętna podczas treningu – na przykład za pomocą pasa napiersiowego (o granicach poziomu tętna przy treningach w różnych grupach wiekowych można poczytać także tutaj). Pomoże to zapobiec nadmiernemu obciążeniu organizmu osoby starszej podczas treningu.

Trening osób starszych

Źródło

 Przed rozpoczęciem treningów na bieżni warto skonsultować tą możliwość z lekarzem (pomoże on stwierdzić, czy nie istnieją ku temu żadne przeciwskazania lub zagrożenia dla zdrowia).

Zobacz także: Bieżnie i dzieci  |  Wybór bieżni a choroby serca  |  Zalety bieżni  |  Walkexercise  |  Amortyzacja bieżni


Incoming search terms:

  • ćwiczenia na bieżni dla dzieci

Comments

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


siedem × = 42

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>