Wśród wielu zalet treningu na bieżni podkreśla się głównie jego dobroczynny wpływ na sylwetkę oraz ogólną kondycję organizmu – bieganie bowiem, jako trening aerobowy, wpływa niezwykle korzystnie na pracę płuc, serca oraz mózgu, dostarczając komórkom więcej tlenu, poprawiając gęstość krwi oraz przyśpieszając metabolizm.

Trening na bieżni ma też doskonały wpływ na ogólną wydolność organizmu. Poniższy wykres przedstawia nam koszt kaloryczny, pobór tlenu oraz akcję serca przy treningu tej samej intensywności, jaki przeprowadzony został na początku treningów oraz po 3 i 6 miesiącach regularnego wysiłku fizycznego. Jak widać, organizm potrzebuje później mniej czasu by spalić określoną ilość kalorii, dostarczyć pewną ilość tlenu do organizmu a także by móc „sterować swoim tętnem”.

Efektywność-na-biezni

Źródło

Badania na ten temat zostały przeprowadzone przy okazji badań medycznych dotyczących ataków serca, natomiast trening przeprowadzany był przy podstawowych ustawieniach bieżni. Więcej na temat wspomnianych badań można dowiedzieć się tutaj.

Zobacz również:  Wydatek energetyczny  |   Trening interwałowy  |   Zalety bieżni  |   Wpływ biegania na życie seksualne

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować