Wybór bieżni o odpowiedniej amortyzacji ma bardzo duży wpływ na zdrowie użytkowników – odpowiednia amortyzacja pomaga chronić stawy, które podczas biegania są narażone na urazy. Dobrze zamortyzowana bieżnia oznacza niższe drgania pasa biegowego oraz nieprzesuwanie się pasa przy każdym kroku.
Parametr ten może określany być przez liczbę elastomery (specjalnych gum), które umieszczone są pod blatem bieżni. W zależności od producenta i modelu, ich liczba waha się od 4 do 10 (oczywiście im więcej elastomerów znajduje się pod blatem bieżni, tym większa jest amortyzacja, rośnie tym samym komfort i bezpieczeństwo treningu). Nie bez znaczenia jest również jakość materiału, z jakiego wykonane są elastomery. Lepiej niż bieżnie mechaniczne zamortyzowane są bieżnie elektryczne – dlatego też osoby, które przeszły kiedyś kontuzję lub mają stawy bardziej narażone na urazy, powinny wybrać ten właśnie typ urządzeń.

Amortyzacja bieżni

 

 

Dodatkowo, niektóre bieżnie w celach lepszej amortyzacji wyposażone są w ortopedyczne pasy biegowe. Pasy biegowe te są grubsze od tradycyjnych (mają bowiem ok 4-4,5 mm grubości, podczas gdy tradycyjna grubość pasa biegowego to 1,5 – 2 mm) oraz oferują najczęściej większą powierzchnię treningową. Grubszy pas biegowy chroni stawy poprzez rozpraszanie siły uderzenia stopy o podkład biegowy. Dodatkową funkcją pasów ortopedycznych jest zatrzymywanie ciepła, co zwiększa przyczepność, niweluje drgania poprzez zwiększenie elastyczności pasa a tym samym zwiększa absorpcję przeciążeń powstałych podczas biegu.

 

Zobacz również: Maty amortyzujące  |   Pasy biegowe  |  Trening na bieżni a ograniczenia wiekowe  |  Elastomery  |  Reebok – o marce

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować