Bieżnie, zarówno składane jak i stacjonarne, wyposażone są w dwa, cztery bądź sześć kółek transportowych.

Dwa kółka to ilość niezbędna do ułatwienia transportu bieżni, znajdują się z przodu lub z tyłu pokrywy silnika bieżni (by przetransportować złożoną bieżnię należy ją przechylić i przesunąć w wybrane miejsce).

Najczęściej spotykaną wersją jest wyposażenie bieżni w cztery kółka – z przodu lub z tyłu pokrywy silnika, co ułatwia transport oraz z tyłu, przy pasie biegowym – co ma za zadanie amortyzować bieżnię podczas treningu (poniekąd także chronić podłogę przed zarysowaniem) jak również ułatwiać przesuwanie pasa biegowego do przodu przy zwiększaniu nachylenia bieżni.

Sześć kółek w bieżni ma zadanie stricte transportowe – cztery kółka zamontowane przy pokrywie silnika sprawiają, że po złożeniu bieżni nie jest konieczne przechylanie bieżni w celu jej przemieszczenia – wystarczy ją przesunąć w odpowiednie miejsce.

Zobacz również:  Bieżnie składane  |  Czyszczenie bieżni  |  Pasy biegowe  |  Regulacja napięcia pasa bieżni 

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować