Wbrew pozorom, moc silnika bieżni – podobnie jak moc silnika samochodu – nie jest błahą kwestią. Wybór odpowiedniej mocy silnika zapewni użytkownikowi optymalny trening a także większą wytrzymałość bieżni (odpowiednie dopasowanie mocy do wykorzystania pomoże zapobiec przegrzewaniu, nadużyciom a w rezultacie – psuciu się bieżni).

Większość bieżni zaopatrzona jest w dwa silniki – jeden do napędu taśmy, drugi obsługujący nachylenie bieżni. W zależności od intensywności treningu bieżnie możemy podzielić na dwie grupy:

  • Bieżnie wyposażone w siniki o mocy do 2KM – polecane dla osób, które zamierzają bieżnię wykorzystać w celach treningów truchtowo- biegowych lub marszowych. W takich wypadkach wykorzystanie silnika nie będzie zbyt wielkie, więc moc jest wystarczająca.
  • Bieżnie wyposażone w silniki o mocy powyżej 2 KM (najczęściej moc szczytowa dochodzi do 3KM) – to grupa bieżni zalecanych osobom, które planują regularne, intensywne treningi biegowe. Dzięki większej mocy silnika bieżnia będzie lepiej służyła tego typu użytkowaniu.

UWAGA!

Istotną kwestią jest w tym wypadku także liczba osób ćwiczących. Jeżeli z bieżni będzie korzystać grupa osób o zróżnicowanych preferencjach, należy wybrać bieżnię o większej mocy silnika.

 

Zobacz również:  Znamionowa moc silnika  |  Wymiana podniszczonych części  |  Konserwacja bieżni  |  Wybór bieżni a cele jakie chcemy osiągnąć  |  Funkcja WATT

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować

Trackbacks

  1. Cze 20th, 2017 17:02