Parametrem jakim również należy się kierować jest waga użytkownika. Każdemu modelowi bieżni producent przyporządkowuje maksymalną wagę, jaką powinien charakteryzować się użytkownik. Nie powinno się jej przekraczać – powoduje to bowiem zbyt duże przeciążenie urządzenia i zaburzenia sprawności jego funkcjonowania, źle wpływa na zużycie silnika, pasa biegowego oraz na amortyzację. Większemu zużyciu ulegnie również blat bieżni, łożyska i rolki prowadzące pas biegowy.

Najczęściej maksymalna waga to przedział od 100 do 150 kilogramów (a więc rozpiętość jest znaczna i należy zwracać uwagę na ten parametr). Osoby ze sporą nadwagą powinny wybierać modele solidniejsze, o większej mocy silnika i zaopatrzone w lepsze systemy amortyzacji oraz w miarę możliwości grubsze pasy biegowe tzw. ortopedyczne (faktem jest bowiem, że aktywność fizyczna powoduje u osób otyłych większe zagrożenia dla stawów niż w przypadku osób o normalnej masie ciała). Raczej nie poleca się dla nich bieżni mechanicznych, które często są mniej stabilne, lżejsze i węższe. Ponieważ u osób ze sporą nadwagą często występują choroby sercowo-naczyniowe, powinny zwrócić uwagę na modele oferujące możliwość w miarę dokładnej kontroli tętna.

 

Zobacz również:  Amortyzacja bieżni  |  Wymiary pasa biegowego  |  Programy treningowe   |  Cena bieżni  |  BMI

 

Incoming search terms:

  • bieznie dla otylych

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować