Nie od dzisiaj wiadomo, że bieganie, zarówno w formie aerobowej jak i interwałowej, pozwala spalić mnóstwo kalorii i pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Jeśli zamiast biegania outdoorowego wolicie bieżnię (ma to sporo plusów – przede wszystkim nie ogranicza nas temperatura ani pogoda, a trening można wykonać nie rezygnując z ulubionego serialu), to podpowiemy Wam , jaką bieżnię wybrać by pozbyć się niechcianej oponki.

Jeśli borykasz się z naprawdę sporą nadwagą lub otyłością, przede wszystkim pamiętaj, żeby postawić na bezpieczeństwo. Zwłaszcza w początkowym okresie postaw na marsze po bieżni, regulując wznios, ale nie biegnąc. Przy naprawdę dużej nadwyżce kilogramów, bieganie może zbyt mocno obciążyć stawy kolanowe. Zwróć też uwagę na to, by bieżnia była odpowiednio wytrzymała (świadczy o tym między innymi nośność, czyli maksymalna waga użytkownika, oraz moc silnika bieżni).

Bieganie na bieżni osoba otyła

Źródło

Jeśli jesteś biegaczem rekreacyjnym, masz dość dobrą kondycję i potrafisz biegać naprawdę długo, choć tempem umiarkowanym, to również powinieneś zwrócić uwagę na moc silnika (długie użytkowanie może prowadzić do przegrzania silnika, im jego większa moc, tym wydajniej pracuje), system amortyzacji, jak również możliwości urozmaicania (programy treningowe, współpraca z aplikacjami). Długi bieg pozwoli oczywiście spalić sporo kalorii, jednakże może być monotonny, dlatego dobrze, by bieżnia oferowała coś, co pozwoli zachować wysoki poziom motywacji. Read More »

Incoming search terms:

  • bieżnia elektryczna hiton polska

O tym, jakie są przedziały cenowe spotykanych na rynku bieżni, pisaliśmy w TYM artykule. Dzisiaj chcielibyśmy wyjaśnić, dlaczego bieżnie „no name”, jakie wyszukujecie czasem na portalach aukcyjnych czy w marketach nie są do końca dobrym wyborem, i dlaczego na bieżnię – tak jak na inny sprzęt do ćwiczeń, warto jednak wydać nieco więcej.

Słabsze silniki

Tanie bieżnie są najczęściej wyposażone w dość słabe silniki (nawet poniżej 1 KM mocy). Oznacza to, że nie nadają się do częstych ani intensywnych treningów i należy liczyć się z tym, że pracować będą raczej mało płynnie, dość głośno, a jeśli będziemy bieżnię zanadto eksploatować, możemy mieć pewność, że bieżnia szybko się przegrzeje, więc by nie spalić przewodów, będziemy musieli przerwać ćwiczenia.

tania bieżnia Read More »

Pisaliśmy Wam już o tym, czym należy kierować się, wybierając do domu bieżnię . Warto jednak wiedzieć również, czym się kierować, wybierając między różnymi rodzajami urządzeń do treningów aerobowych bądź siłowych.

Cel treningowy

Chodzi tu zarówno o cele ogólne, jak i dopasowane indywidualnie do naszych sportowych pasji i planów startowych.

  • Cel: rehabilitacja. W takim wypadku najlepiej sprawdzają się małe, proste rowerki oraz rowery poziome (dla osób z problemami z dolnym odcinkiem kręgosłupa), proste bieżnie, piłki gimnastyczne oraz specjalne ławki, takie jak Apollo marki Kettler. Swoją rolę odegrają tu również różne przyrządy do treningu funkcjonalnego, takie jak dyski powietrzne czy bosu.
  • Cel: spalenie tkanki tłuszczowej. Ogólnie rzecz biorąc, sprawdzą się tu wszelkiego rodzaju maszyny cardio, zarówno bieżnie, jak orbitreki, rowery, steppery i wioślarze. Jeśli preferujecie formy interwałowe, warto mieć z domu obciążenia i np. piłkę lekarską.
  • Cel: poprawa wydolności i wytrzymałości. Dobra kondycja to również cel wielu z Was. Podobnie jak wyżej, sprawdzą się tu maszyny cardio, ponieważ to głównie one spełniają swoją rolę w treningu wytrzymałościowym.
  • Cel: budowanie i kształtowanie mięśni. Zdecydowanie powinniście postawić wówczas na atlasy, siłownie wielofunkcyjne, ławki oraz wolne ciężary, takie jak sztangi czy hantle.
  • Cel: przygotowanie do zawodów. Tu oczywiście należy wziąć pod uwagę ich rodzaj. Biegacze wybiorą z pewnością bieżnię, amatorzy wioślarstwa – wioślarza treningowego, miłośnicy kolarstwa – rower spinningowy zaś triatlonowcy – rowery spinningowe i bieżnie. W takim wypadku warto również pamiętać, że najlepiej sprawdzą się wyższe modele o dużej liczbie dostępnych funkcji i większej wytrzymałości. Przykładowo, profesjonalnemu wioślarzowi na pewno bardziej przyda się Concept2 Model E bądź Dynamic, niż Kettler Coach M.

Pas telemetryczny Polar Read More »

Incoming search terms:

  • bieżnia do urzytku domowego co wybrac
  • rower spinningowy czy bieżnia

Jak wygląda bieżnia, wiemy chyba wszyscy – prostokątny pas biegowy, uchwyty na ręce, konsola. Wydawać by się mogło, że urozmaicać ją mogą już tylko odpowiednie programy treningowe bądź dodatkowe gadżety, takie jak czytniki usb, połączenie z Internetem, ekrany. A jednak producenci sprzętu sportowego wykazali się znacznie większą kreatywnością i stworzyli bieżnie wielokierunkowe(angielska nazwa: omnitreadmill) . Ich cechą charakterystyczną jest specyficzny kształt i możliwość poruszania się w dowolnym kierunku, w przeciwieństwie do bieżni tradycyjnej, na której poruszać się można tylko w jedną stronę. Docelowo tego typu bieżnie stworzono na potrzeby gier komputerowych, w których gracz bierze aktywny udział, przenosząc się do wirtualnego świata.

Virtual-Omni-treadmill Read More »

Parametry bieżni kupionej do użytku domowego mogą się znacznie różnić od tych, jakimi cechują się bieżnie, które znajdują się w fitness klubach (dlatego niekoniecznie należy się nimi sugerować).

Główną różnicą między tymi typami bieżni jest fakt, iż bieżnie do zastosowania komercyjnego muszą być znacznie bardziej wytrzymałe – o ile bieżnie domowe wykorzystywane będą przez kilka godzin w tygodniu (nawet przy kilku użytkownikach eksploatacja będzie mniejsza niż dla bieżni klubowych), o tyle bieżnie jakie spotkać można w siłowniach pracują przez około 10 godzin na dobę. Korzysta z nich wielu użytkowników o różnych potrzebach, celach i o różnej budowie ciała – stąd też bieżnie klubowe są dużo bardziej multifunkcjonalne i wyposażone są w szereg funkcji, które dla pojedynczego użytkownika mogłyby się okazać zupełnie zbędne. Charakteryzować się też muszą dużo bardziej wytrzymałą ramą i zajmują więcej miejsca. Read More »

Incoming search terms:

  • rodzaj bieżni
  • rodzaje biezni

Technogym to włoski lider w dziedzinie profesjonalnego sprzętu fitness, który zapewne wielu z Was kojarzy z fitness clubów. Ta uznana marka gości w wielu fitness clubach, hotelach, centrach medycznych i ośrodkach SPA na całym świecie – do chwili obecnej wyposażyła 65 tysięcy klubów i około 100 tysięcy indywidualnych odbiorców. Oferuje najwyższą jakość i ciekawy design, zaś wśród produktów marki znaleźć można sprzęt siłowy, cardio i  urządzenia do treningu funkcjonalnego. Z rozwiązań marki skorzystały między innymi kluby CityFit, ma je również w swoim studio Ewa Chodakowska. Z marką Technogym współpracuje też znany kulturysta, Michał Karmowski i to właśnie na sprzęcie tej marki trenowali piłkarze podczas przygotowań do Euro 2012 oraz FIFA 2014 World Cup. Technogym jest też oficjalną marką Igrzysk Olimpijskich.

Bieżnia MyRun Technogym

Bez dwóch zdań można pokusić się o stwierdzenie, że MyRun to perełka, która zawojuje serce niejednego biegacza. Jest to pierwszy taki sprzęt cardio do użytku domowego, jaki marka Technogym wypuści na polski rynek.  Wizualnie bardzo prosta, jest również łatwa w złożeniu – po dostarczeniu jej do drzwi i rozpakowaniu, montaż trwa dosłownie 5 minut. Jej wymiary to 176 x 78,5 x 126 cm (długość x szerokość x wysokość), waży 92 kilogramy. Read More »

Incoming search terms:

  • bieżnia elektryczna technogym

W 2003 roku amerykańska firma Bowflex wprowadziła na rynek treadclimbera, który jest połączeniem bieżni, orbitreka i stairmastera (stairmaster jest to symulator wchodzenia po schodach, spotykany w polskich klubach fitness, m.in. w tych należących do sieci Pure Heatlh). Hybryda stała się popularna, ponieważ pozwala niejako na wykonanie dwóch typów treningu w jednym. Tajemnica tkwi w nachyleniu – najnowsze modele pozwalają na ustawienie go nawet na 40% (a w tradycyjnych bieżniach jest to najczęściej około 12%).

TreadClimber

 

Treadclimbery Bowflex znacznie różnią się od typowych bieżni – zamiast jednego pasa są dwa, stanowiące płozy. Mogą być  używane na płasko, w ruchu imitującym wchodzenie po schodach lub eliptycznym). Read More »

Dokonując wyboru bieżni należy postawić sobie pytanie, jakie cele treningowe zamierza się za pomocą bieżni osiągnąć – ma to bowiem konsekwencje finansowe i oznacza sięganie po zupełnie inną grupę produktową.

Biegacze zombie

 

Źródło

  • Cel „maratończyk” . Osoba reprezentująca tą grupę celów zamierza wykorzystać bieżnię w celu częstych, intensywnych treningów długo rozłożonych w czasie (także dla sportowców). Użytkownik taki zamierza korzystać z bieżni średnio 5 razy w tygodniu. Oznacza to konieczność wybrania bieżni stabilnej (z solidnego materiału), dobrze zamortyzowanej (koniecznie elektrycznej), z dużą ilością programów pozwalających na urozmaicone treningi, o większej mocy silnika i z wyższej półki cenowej – warto bowiem zainwestować więcej pieniędzy w sprzęt, który ma służyć często i intensywnie – zwiększa to bowiem gwarancję dłuższego jego użytkowania bez konieczności dokonywania ustawicznych napraw.
  • Cel „jogger” . Reprezentowany przez osobę, która planuje regularne ale nie bardzo intensywne treningi, głównie dla poprawy ogólnej kondycji bądź zrzucenia zbędnych kilogramów. Osoba taka korzystałaby z bieżni 2-3 razy w tygodniu, w miarę poprawy kondycji zwiększając poziom zaawansowania treningu. Zaleca się bieżnię stabilną, dobrze zamortyzowaną i o rozbudowanej ilości programów, pozwalających w miarę czasu na urozmaicanie treningu w bardziej wymagające elementy.
  • Cel „chodziarz”. Osoba, która posiada takie właśnie cele, planuje treningi sporadyczne i o niezbyt wysokiej intensywności – zaliczymy tu osoby starsze, rekonwalescentów oraz mocno początkujących joggerów. Dla takich osób polecane są bieżnie mniej skomplikowane, nie posiadające wielu wymyślnych programów, z mniejszymi wymiarami pasa biegowego, mogą być nieco lżejsze i o mniejszej mocy silników. Zaliczymy tu bieżnie ze średniej i niższej półki cenowej

Read More »

W bieżniach elektrycznych, w których to silnik odpowiada za prędkość, obciążenie i nachylenie bieżni, jest możliwość wyboru programu treningowego. Zazwyczaj jest ich kilka do kilkunastu.

Programy predefiniowane

Są to wgrane do pamięci komputera sterującego programy treningowe prędkości bądź nachylenia lub programy łączone. Składają się z serii jednominutowych odcinków, podczas których komputer sam zmienia prędkości / nachylenia w zależności od wybranego programu treningowego – bardziej lub mniej intensywnie. Najczęściej programy takie są wyświetlane graficznie, przykłady obrazuje poniższy rysunek:

Programy-treningowe

 

[źródło: instrukcja do bieżni York T13i]

Programy „docelowe”

Programy tego typu polegają na możliwości ustawienia przez użytkownika parametru, jaki chce osiągnąć podczas treningu. Wartością docelową może być:

  • Czas (na przykład 30 minut)
  • Dystans (przykładowo – użytkownik zamierza pokonać 10 kilometrów)
  • Wydatek energetyczny (gdy trening będzie trwał dopóty, dopóki użytkownik nie spali np. 400 kcal).

Podczas treningu z użyciem programów docelowych użytkownik dowolnie może ustawiać sobie prędkość czy nachylenie. Read More »

Incoming search terms:

  • programy na bieżni
  • predefiniowany program treningowy
  • anything
  • bieżnia jak dzialaja programy
  • bieżnia programy
  • program na bieżni

Trening na bieżni mający na celu spalenie tkanki tłuszczowej bądź poprawę ogólnej wydolności organizmu sprowadza się do kontroli tętna w organizmie. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, producenci bieżni wyposażyli je w specjalne programy sterowane tętnem – w zależności od modelu bieżni można spotkać jeden lub więcej tego typu programów (jak np. trening na wzgórzu czy trening interwałowy).

Programy treningowe sterowane tętnem opierają swoje działanie na automatycznym dostosowywaniu kąta nachylenia bieżni do określonego z góry tętna (zalecane jest stosowanie pasa napiersiowego, który pozwala na automatyczną modyfikację kąta nachylenia bez konieczności przerywania treningu na bieżni). Za wysokie w stosunku do zakładanego tętno spowoduje obniżanie nachylenia o określoną liczbę stopni w określonych odstępach czasu (np. 10 stopni co 30 sekund) aż do obniżenia tętna do zakładanego poziomu. Analogicznie przy zbyt niskim tętnie nachylenie jest zwiększane. W przypadku problemów z odczytem tętna nie należy z programów sterowanych tętnem korzystać. Read More »